Planujesz poszerzyć swój biznes na rynek zagraniczny? Zyskaj przewagę nad konkurencją i wejdź w handel międzynarodowy z łatwością dzięki technikom optymalizacji i pozycjonowania. Warto rozważyć kraje, które nas interesują, a jednym z nich powinny być Niemcy. Z uwagi na niewielką odległość oraz liczną populację – 80 milionów mieszkańców – jest to ciekawie oraz dynamicznie rozwijające się miejsce dla przedsiębiorców.
Wer zuerst kommt, mahlt zuerst (Kto pierwszy, ten lepszy). Zatem jeśli interesuje Cię niemiecka struktura internetowa, warto zajrzeć dodatkowo na stronę https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-niemcy/.
Langsam aber sicher
Pomału, pomału, ale zawsze do przodu – jak mawiają Niemcy. Jak wiesz, SEO jest długotrwałym procesem, który wymaga wiele zaangażowania – a jeszcze więcej, jeśli rozszerzamy działalność na inne kraje. Warto więc zwrócić uwagę na kilka elementów, zanim zaczniesz aktywną promocję swojego autorytetu.
Domena
Warto sięgnąć do domeny krajowej „.de”, która pozytywnie wpływa na nasz wizerunek w oczach niemieckich klientów. Dodatkowo dzięki niej znacznie łatwiej przebiega link building, a jak wiadomo, jest to jedna z podstaw SEO. 96% mieszkańców korzysta właśnie z Google.de.
Witryna mobile-friendly
Czy wiesz, że co trzeci Niemiec ma aż dwa telefony? Przeciętny mieszkaniec tego kraju spędza ponad 4,5 godziny w mediach społecznościowych każdego dnia. Warto więc zadbać o responsywność witryny względem mniejszych ekranów, aby docierać do szerokiej grupy odbiorców.
Język
Wkraczając na nowy rynek, musisz postarać się o przełamanie bariery językowej. Jeśli zależy Ci na stałym wpisaniu się w tkankę niemieckiego społeczeństwa, powinieneś dobrze znać język niemiecki. Przełoży się to na słowa kluczowe oraz optymalizację treści. Dobra, poprawna komunikacja to podstawa biznesu.
Dodatkowo znajomość języka niemieckiego otworzy Ci drzwi do takich krajów jak Austria i Szwajcaria. Można powiedzieć, że łapiesz więc trzy sroki za ogon.
Agencja SEO
Jeśli czujesz się niepewnie pod kątem opisanych elementów, możesz skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji SEO. Dzięki specjalistom z różnych dziedzin unikniesz możliwych błędów oraz zaoszczędzisz czas.
Positionierung der Seiten, czyli pozycjonowanie Niemcy
Znasz już trzy podstawy, które zapewnią Ci odpowiedni start na rynku zagranicznym. Pamiętaj, że optymalizacja i pozycjonowanie to jednak znacznie więcej elementów. Od technicznego SEO, przez content marketing, aż po link building. Jednak, aby każdy z tych elementów osiągnął pożądane przez Ciebie efekty, musisz zadbać o domenę, mobilność oraz komunikację.