Konkurencja, aktualizacje, trendy, optymalizacja, pozycjonowanie – elementów, o które musi zadbać właściciel strony jest ogromna ilość, a to tylko ułamek. Ból głowy i stres są nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu. Chociaż może niekoniecznie… Warto jest sięgnąć do pomocy odpowiedniej agencji SEO, która pomoże Ci zyskać rozpoznawalność w branży e-commerce. Pozycjonowanie prestashop nie musi być Twoim codziennym zmartwieniem, jednak jak wybrać odpowiednich specjalistów i nie dać się oszukać?
Na co zwracać uwagę podczas wyboru ekspertów?
Research
Przede wszystkim czeka nas research. Firma, do której się zgłosimy, musi cieszyć się pozytywną opinią w sieci, dlatego powinieneś sprawdzić fora, opinie, komentarze, oceny. Znajdź jak najwięcej informacji na temat jej funkcjonowania oraz osiągnięć.
Umowa
Zanim nawiążesz współpracę, musisz skrupulatnie przejrzeć portfolio danej firmy, jej referencje oraz case study. Następnie przychodzi moment zapoznania się z umową. Zwróć w niej szczególną uwagę na:
- czas trwania,
- okres wypowiedzenia,
- ustalenia na temat sprawozdań,
- rozliczenie z efektów,
- ofertę wraz z konkretnym cennikiem.
Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów?
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że pozycjonowanie PrestaShop to długotrwały proces niezależnie od tego, czy wykonuje go zewnętrzna firma, czy Ty sam. Nie jest to jednorazowe działanie. Jednak zgodnie z badaniami pierwsze efekty pozycjonowania są widoczne już po 3–4 miesiącach – są wówczas najbardziej wiarygodne. Warto jest w tym temacie zaglądać do Google Analytics i Google Search Console, gdzie znajdziesz szczegółowe dane.
Jak weryfikować działania firmy SEO?
Z pewnością lubisz trzymać rękę na pulsie. Masz rację, warto monitorować działania firmy. W końcu jest to usługa, która w tak dużym mieście jak Kraków może kosztować naprawdę dużo. Z tego powodu zwracaj szczególną uwagę na:
Słowa kluczowe
Stworzenie banku słów to trudne zadanie, warto więc oddać je doświadczonym specjalistom. Sprawdzaj ich efektywność, ręcznie wpisując zapytania do wyszukiwarki bądź korzystając z narzędzi do monitorowania haseł kluczowych takich jak Semstorm.
Linki zewnętrzne
Narzędzia Google pozwolą Ci ocenić przyjazność adresów przychodzących oraz ich jakość. Sprawdzaj każdy backlink, a także jego pochodzenie. Musisz pamiętać, że jak Cię widzą, tak Cię piszą.
Konwersję
Liczba kliknięć na naszej stronie to wspaniałe narzędzie do mierzenia efektów sprzedaży. Zaglądaj do Google Analytics do zakładki „Administracja” i „Cele”.
Wnioski
Pozycjonowanie PrestaShop z pomocą agencji jest dużo łatwiejsze, jeśli tylko znajdziesz odpowiednią firmą. Mimo wszystko warto jest weryfikować postępy. Sprawdzaj w tym celu ruch, czytaj raporty i oceniaj jakość publikowanych materiałów. Dzięki temu z pewnością nie będziesz żałować takiej inwestycji!